Soffmys!

Jag och Zokii sitter (läs ligger...) i soffan och har en myskväll. Kollat på massa roliga program och även en film har hunnits med. Zokii sover som bara den efter våran träff med Erik och Fari. Plus att vi var hemma hos mamma och pappa och där sprang hon som vanligt runt som en galning. Hon älskar verkligen vara där och älskar mina föräldrar. Hon blir helt galen så fort hon ser dom. Pappa fick en liten present på Farsdag plus pussar av Zokii.

Zokii fick nya täcken idag. Erik hade med sig dom när vi träffades i Hagaparken för promenad plus lite utställningsträning. Vi båda ska ju vara med på Älvsjömässan.

Första täcket är gjort av Linnea http://www.freewebs.com/thewhitecarnation/index.htm Erik hade beställt det av henne men det var lite för litet för Fari. Tur lilla Zokii finns! Hon gillade det skarpt och sprang runt som en tok och retade Fari. Hade tänkt beställa av henne iaf så småningom för hon gör täcken till Italienare (även andra raser). Gör även fina halsband. Kommer säkert göra nån mer beställning till henne....:)

Täcke nr två är ett som Erik gjort själv. Tänk om man kunde det! Fari hade det när han var mindre och nu passar det Zokii. Erik som är konstnär målar av hundar jättefint. Går att beställas på hans hemsida. http://www.erikhedin.se/
Så nu har dom varsitt likadant täcke. Vilket par!!

Tredje täcket har en väldigt trevlig kvinna gjort som heter Anki Bengtsson även hon är konstnär. Hon har stickat en jättefin och varm ulltröja. Zokii älskade den. När jag skulle ta av den så vill hon i den igen....så den var poppis!
Hon säljer sina tröjor på http://www.smalltobig.se  men även i affären med samma namn. Den ligger på kungsholmen.

Nä nu ska jag försöka få Zokii att gå ut och kvällspinka och det verkar inte bli det lättaste....har lagt sig i en filt och vill inte komma fram. Önska mig lycka till!



Så här låg hon först...



Försökt dra av täcket så hon ska vakna...men vägrar så får vänta en stund...hehe

Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej på er snyggingar! Det var trevligt att få träffa er på Small To Big. Zokii var det sötaste vi någonsin sett. Bruno instämmer. Hörde av Erik att Zokii även gillade tröjan i merinoalpakaull som jag stickat. Hör bara av dig om du vill att jag skall justera det lite på längden. Tjingeling!

2008-11-10 @ 10:46:57
URL: http://www.acbkonst.se
Postat av: Olga da Polga

å lilla Zokii så söt du är !

... och visst kan man ligga kvar i soffan när det är trist ute, det gör jag ... och med en sån där vackert virkad filt är det ännu skönare !

Från Dino ;-)

2008-11-10 @ 11:09:37
URL: http://www.olgadapolga.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0